woensdag 23 augustus 2017
Versie 3.00.0
  Dé click met Utrecht!


Nieuws per e-mail?
Aanmelden Mijn AOU
Hier gratis aanmelden

Politiekpagina
Nieuwspagina
Meer nieuwspagina
Regio nieuwspagina
Variapagina




Dubbelglas (deel 2)
Column
Gepubliceerd: 2016-12-24
door: Dik Binnendijk








Samenvatting column ‘Dubbelglas (deel 1)’. Bij woningbouwcorporatie Mitros heb ik op maandag 22 februari dit jaar isolatieglas aangevraagd voor mijn hele huis: 11 ramen en 2 schuiframen. Door slechte interne communicatie bij Mitros en vooral bij het glasbedrijf BGX (verzonnen naam) wordt pas op dinsdag 7 juni in 9 ramen dubbelglas (= isolatieglas) geplaatst. Er is geen timmerman, maar er komt een nieuwe afspraak voor de schuiframen plus de twee bovenramen op 1 hoog. De afspraak wordt weer afgezegd omdat de trekveren nog niet geleverd zijn; per schuifraam zijn 2 trekveren nodig. De afspraak op 1 juli met de schilder zal intern worden afgezegd. Die schilder staat1 juli om 8:00 uur voor mijn deur om al het raamhoutwerk aan buitenkant te schilderen. Dat ‘al’ gaat niet lukken. Hij vertrekt weer.

Donderdag 7 juli belt de BGX-planner: “De timmerman is op vakantie. We kunnen pas in augustus een afspraak maken.” Maandag 1 augustus bel ik zelf met BGX. Nee, de planning is nog niet rond. “De timmerman is door z’n rug gegaan.” Ik zeer neutraal: “Is dat gebeurd tijdens zijn vakantie?” “Nee, dat was al vóór zijn vakantie. Ik moet nu een timmerman van buiten vragen. U hoort nog van me.” Nee, dus. Later hoor ik van anderen dat de timmerman een dubbele hernia heeft en al paar maanden in de ziektewet loopt.

Zaterdag 13 augustus krijg ik een brief van bouwbedrijf HCY (ook een verzonnen naam). Zij hebben een opdracht ontvangen om ‘het houtrot in de woningwaar nodig te vernieuwen in verband met de plaatsing van het nieuwe glas.’ Op dinsdag 23 augustus komt de HCY-opnemer langs. Hij heeft op zijn briefje staan dat het om 4 schuiframen gaat: informatie van BGX. Ik: “Nee, het gaat om 2 schuiframen en 2 bovenramen. Kijk maar!” We maken een afspraak voor dinsdag 13 september. De HCY-man: “Ik regel verder alles met BGX.”

De volgende dag belt de BGX-planner me:“In mijn computer staat dat het om 4 schuiframen gaat. Ik heb dan ook 8 trekveren in huis. Maar HCY zegt dat er maar 2 schuiframen zijn. Hoe kan dat?” Ik: “Het zijn altijd 2 schuiframen geweest. Heeft jullie BMX-opnemer dat half april niet gerapporteerd?” Ik zeg nog wat over de onjuiste informatie over houtrot. Er klinkt wat gepruttel aan de andere kant. En daarna komt de vraag of er wel een steiger nodig is. “Kan het plaatsen niet van binnenuit?” Ik: “Al sla je me dood. Maar ik maak wel wat foto’s van mijn schuiframen en mail je die.” Later bel ik hem op. “Dank. We komen met een steiger.”

Dinsdag 13 september zie ikom 7:20 uur al de auto van de timmerman. De glaszetters zijn er om 8:00 uur met steiger. Nadat de steiger is opgezet, komt nog een andere BGX-wagen langs 4 trekveren brengen; blijkbaar zijn ze die vergeten. Nog vóór 12:00 uur is de klus klaar. Vrijdag 23 september komt dan eindelijk de schilder. Hè, hè!

Als ik over het dubbelglas plaatsen vertel, hoor ik van veel mensen andere rampenverhalen waarbij non communicatie een belangrijke rol speelt. Een goed voornemen voor 2017 zal zijn als bedrijven en organisaties hun interne communicatie grondig op orde brengen. Je kunt dan ook flink snoeien in allerlei overbodige kosten!
Mooie feestdagen en een goed 2017!

Dik Binnendijk


Dubbelglas 2
Het laatste isolatieglas wordt geplaatst (foto: Dik Binnendijk)


Stuur dit bericht door!


© 2007-2012 AllesoverUtrecht